Якщо власники сайтів хочуть бути попереду конкурентів, вони повинні стежити за розвитком і новими тенденціями в області веб-дизайну та поведінки користувачів.
Останнім часом оновились багато серйозних сайтів: їх розробники почали використовувати адаптивну верстку, плаский дизайн, запровадили прокрутку в межах однієї сторінки замість поділу матеріалу на кілька сторінок, а також застосували інші сучасні прийоми й технології веб-дизайну.
Однак, сайт повинен працювати і приваблювати людей постійно, утримувати їх якомога довше на своїх сторінках, а досягти цього неможливо без аналізу поведінки відвідувачів і поліпшення зручності його використання.
Одним із методів збору даних про поведінку людей на сайті є Айтрекінг. За допомогою спеціально розробленого пристрою – айтрекера – відслідковується рух очей людини, що переглядає сайт. У результаті дослідники отримують більш повну інформацію про те, в якій послідовності людина вивчає різні елементи сайту, яким деталям приділяє більше уваги, а яким менше. Подальший аналіз цієї інформації допомагає зрозуміти, як зробити сайт ще зручнішим для людей і як правильно використовувати дизайн для управління увагою відвідувачів.
За результатами досліджень, фахівці агентства Single Grain і сервісу Crazy Egg підготували інфографіку про айтрекінг з корисними порадами щодо оптимізації дизайну сайту. Нижче представлена інфографіка досліджень і рекомендації.
(Щоб збільшити зображення, натисніть на нього).
Тут показано, що більшість відвідувачів демонструють F- та E-подібну модель перегляду сайту. Також говориться про те, що 80% відвідувачів, перебуваючи на сайті, витрачають 80% часу на перегляд верхньої частини сторінки або тієї частини, яку можна бачити без прокрутки вниз. До того ж, 69% часу відвідувачі дивляться на ліву частину сторінки.
Увагу привертають спочатку великі зображення, а права частина сторінки, як правило, залишається «сліпою зоною». При перегляді тексту на сайті також помічена цікава особливість: грамотні й освічені люди більш уважно читають текст, а малограмотні просто пробігають по ньому очима.
Логотипи, розміщені зліва, вгорі сайту, запам’ятовуються краще. Розташування найбільш часто використовуваних кнопок або посилань поруч між собою значно покращує зручність використання і прискорює виконання завдань на сайті.
Метою хорошого веб-дизайну є можливість швидкої взаємодії відвідувачів з сайтом, зрозуміла навігація, задоволеність і бажання людей знову повернутися на сайт.
В останній частині інфографіки наводяться корисні поради по дизайну для сайту:
- логотип повинен знаходитися зліва; при цьому рекламний банер вгорі не повинен від нього відволікати;
- важлива інформація має бути в лівій частині веб-сторінок;
- навігацію краще розташувати вгорі або ліворуч;
- при проектуванні макету сайту зверніть увагу на F- та E-моделі перегляду контенту відвідувачами;
- найважливішу інформацію краще включити в перші 2-3 абзаци на сторінці;
- не варто розміщувати на сторінці занадто багато тексту.